30 oktober 2013

Bokklubben vid livets slut

Will Schwalbe berättar ömsint om hur hans relation till sin mor Mary Anne fördjupades genom de böcker de läste under hennes sjukdomsperiod, då hon levde sina sista år med cancer i bukspottskörteln.

Genom de olika böckerna berättas inte bara om deras relation utan också Mary Annes livsverk, hur hon arbetade för att hjälpa människor. Både internationellt och i sin närhet. Ingen kan göra allt, men alla kan göra något för att hjälpa. Man måste heller inte åka ut i världen och arbeta med flyktingar eller som volontär, det kan räcka med ett ekonomiskt bidrag till en hjälporganisation.


1 kommentar:

  1. Hej!
    Du brukar kommentera min fotoblogg ibland, nu har jag hittat dig :-)
    Jag gillar också att läsa, så jag skrollade ner för att se vilka böcker du läser.
    Jag kom ända ner till juni innan jag kom till böcker som även jag läst, men det var i gengäld flera.
    /Kicki

    SvaraRadera